Witcher III

Τρίτη, 15 Φεβρουαρίου 2011

Dead Space 2

Το δις εξαμαρτείν ουκ ανδρός σοφού λέγανε οι αρχαίοι και κάτι παραπάνω θα ξέρανε, δεν μπορεί. Ειδικά όταν μιλάμε για παιχνίδια όπως το Dead Space, δύο φορές το ίδιο λάθος μπορεί να αποβεί μοιραίο για τα νεύρα μας.

Φυσικά πριν το Dead Space 2, είχε βγει το... Dead Space 1. Πρωτοκυκλοφόρησε πριν 2-3 χρόνια και έκανε τρομερή εντύπωση για τα καταπληκτικά γραφικά του, την επιβλητική ατμόσφαιρά του αλλά και την τρομερή μουσική του. Στοιχεία τα οποία δένανε άψογα μεταξύ τους και, σε συνδυασμό με ένα πάρα πολύ καλό gameplay, αποτέλεσαν έναν πάρα πολύ καλό τίτλο. Περιττό να πω οτι σαν survival horror παιχνίδι δεν ενδείκνυται για καρδιακούς όπως εγώ...

Πόσα σουβλάκια είπε να αγοράσω;
Επιστρέφουμε λοιπόν ως ο Isaac Clarke του πρώτου παιχνιδιού αλλά 3 χρόνια μεγαλύτεροι αφού για όλο αυτό το διάστημα βρισκόμασταν σε καταστολή σε έναν διαστημικό σταθμό. Απο τα πρώτα κιόλας δευτερόλεπτα του παιχνιδιού ο τρόμος κατακλύζει τις οθόνες μας. Ξεκινάμε το παιχνίδι φορώντας... ζουρλομανδύα και το μόνο που μπορούμε να κάνουμε είναι να τρέχουμε ανάμεσα σε μεταλλαγμένα τέρατα τα οποία σφαγιάζουν τους πάντες γύρω μας και αν δεν κινηθούμε γρήγορα η σειρά μας δεν αργεί να έρθει. Επομένως το παιχνίδι ξεκινάει και είμαστε σε μια κατάσταση η οποία αμέσως μας δημιουργεί μία αίσθηση ανικανότητας να αντιδράσουμε, μια ανασφάλεια και μια κλειστοφοβία. Έναν περιορισμό στο τί μπορούμε να κάνουμε. Θέλω να πω οτι και σε άλλα παιχνίδια ξεκινάμε αιχμάλωτοι ή χωρίς όπλα αλλά όχι και με τα χέρια δεμένα. Αφού περιπλανηθούμε λίγο, βρίσκουμε ένα μέλος του πληρώματος του σταθμού που μας ελευθερώνει και εκεί αποκτούμε και το πρώτο μας "όπλο".

Πάρτα ρε!
Δεν έχω ολοκληρώσει το παιχνίδι (είμαι σχετικά στην αρχή και μάλλον φταίει το γεγονός οτι "αντέχω" να παίζω συνεχόμενα μεταξύ 2 save points μόνο) και μέχρι στιγμής έχω δεί λίγα όπλα. Πάνω-κάτω είναι φουτουριστικές εκδόσεις των δικών μας παραδοσιακών με καναδυό εφφεδάκια παραπάνω (όχι οτι δεν είναι όμορφα ή λειτουρικά, το αντίθετο). Όλα έχουν και secondary fire mode το οποίο αλλάζει απο όπλο σε όπλο. Το κοινό χαρακτηριστικό όλων είναι... η έλλειψη πυρομαχικών. Ζόρικο όταν είσαι σε σημεία που πρέπει να πυροβολήσεις... το σύμπαν για να επιβιώσεις.

Ψώνιο, έτσι;
Μιλώντας για επιβίωση, συμβάλλει τα μέγιστα και η εκάστοτε στολή σου. Ναι, υπάρχουν αρκετές και μέχρι στιγμής έχω δει τις 2 μόνο (πέρα απο το ζουρλομανδύα :) ). Στο πίσω μέρος της στολής υπάρχει το rig και πάνω του κατά μήκος της σπονδυλικής μας στήλης, απεικονίζεται η ποσότητα της "ζωής" μας. Όσο δεχόμαστε χτυπήματα, σιγά-σιγά μειώνεται. Η κάθε στολή μας παρέχει διαφορετικά επίπεδα armor και health. Στα δεξιά της health bar (και πάντοτε πάνω στο rig), υπάρχει άλλος ένας μετρητής. Αυτός έχει να κάνει με άλλη μία ικανότητά μας, την stasis, με την οποία μπορούμε να κάνουμε πάρα πολύ αργό οτιδήποτε σημαδέψουμε (κινούμενο αντικείμενο ή αντίπαλο). Τέλος, η κάθε στολή μας προσφέρει και το αντίστοιχο inventory το οποίο μεγαλώνει όσο καλύτερη είναι αυτή.

Απο θέμα ικανοτήτων, έχουμε και την kinesis, η οποία έχει να κάνει με τηλεκίνηση και μπορούμε να τη χρησιμοποιούμε είτε για να χτυπάμε αντιπάλους με αντικείμενα έτσι ώστε να μην ξοδεύουμε πυρομαχικά είτε για να μετακινούμε αντικείμενα και να λύνουμε γρίφους. Όπως είπαμε και πιό πριν, τα πυρομαχικά είναι λιγοστά οπότε την kinesis ίσως χρειαστεί να την εξασκήσετε αρκετά αν δεν σημαδεύετε καλά με τα όπλα.

Νομίζω οτι κάποιος με βλέπει...
Κατά διαστήματα μέσα στο παιχνίδι θα βρίσκετε τα save points στα οποία μπορείτε να αποθηκεύετε κάθε φορά την πρόοδό σας. Πιό σπάνια θα συναντάτε τα shops και τα workbenches. Στα πρώτα μπορείτε να αγοράζετε νέα όπλα και στολές αλλά και πυρομαχικά και health packs. Στα δεύτερα μπορείτε να αναβαθμίζετε τα αντικείμενά σας χρησιμοποιώντας power nodes. Αυτά είναι κάτι μικρούτσικα και στρογγυλούτσικα (γούτσου-γούτσου, ξέρετε) αντικείμενα τα οποία τα βρίσκετε διάσπαρτα ή, αν είστε οικονόμοι, τα αγοράζετε απο τα shops. Σε κάθε αντικείμενό σας υπάρχουν θέσεις που μπορείτε να βάλετε τα power nodes και να το αναβαθμίσετε. Να σημειώσουμε εδώ οτι αν αλλάξετε στολή, δεν χάνετε τις αναβαθμίσεις που κάνατε μιας και δεν επεμβαίνετε καθόλου σε αυτήν αλλά στο λεγόμενο rig το οποίο μεταφέρετε απο στολή σε στολή.

Υπάρχουν και τα σημεία εκείνα στο παιχνίδι που βρισκόμαστε σε κατάσταση μηδενικής βαρύτητας και η οπτική και παικτική απόδοση της εμπειρίας είναι αρκετά πειστική (φαντάζομαι, γιατί στο διάστημα δεν έχω πάει ακόμα). Σε αυτές τις περιπτώσεις μπορεί να έχουμε ή να μην έχουμε οξυγόνο στο χώρο γύρω μας οπότε σε περίπτωση έλλειψης η στολή αναλαμβάνει να μας τροφοδοτήσει για ένα περιορισμένο διάστημα.

Τα γραφικά του παιχνιδιού κυμαίνονται σε κορυφαία για την εποχή επίπεδα. Πολλή λεπτομέρεια όχι μόνο στο χαρακτήρα μας αλλά και στα γύρω περιβάλλοντα. Υφές καλοδουλεμένες και οπτικά εφφέ τα οποία συμβάλλουν τα μέγιστα στην εφιαλτική ατμόσφαιρα του Sprawl (έτσι λέγεται η πόλη-σταθμός που είμαστε). Η μουσική όμως είναι αυτή που ολοκληρώνει την τρομακτική εμπειρία μας. Αν έχετε surround σύστημα ηχείων, θα καταλάβετε τί εννοώ. Τα βήματα, οι φωνές, οι θόρυβοι στο βάθος και οι βρυχηθμοί των τεράτων θα σας σηκώσουν την τρίχα κάγκελο (μήπως παραείμαι φοβιτσιάρης;)!

Οι αντίπαλοι μέχρι στιγμής έχουν αρκετή ποικιλία. Ξεκινάνε απο το μέγεθος... μούτζας και φτάνουν σε κάτι μεγαλύτερο απο έναν άνθρωπο. Τα bosses εξαιρούνται φυσικά αφού εκεί τα μεγέθη είναι τελείως διαφορετικά. Μεγάλη προσοχή θέλουν οι αντίπαλοι που επιτίθενται κατά ομάδες όπως οι μούτζες που ανέφερα (όχι δείτε τα και πέστε μου οτι δεν μοιάζουν) αλλά και τα παιδάκια τα οποία μόνο να παίξουν δεν θέλουν μαζί μας. Υπάρχουν και οι πονηρούληδες που κάνουν τους ψόφιους και μας αρπάζουν μόλις πλησιάζουμε οπότε έχετε το νου σας.
Το ωροσκόπιό μου λέει τις Τρίτες να μην κάνω χειραψίες

Θέλει λίγη προσοχή το παιχνίδι μέχρι να μάθουμε πώς θα αντιμετωπίζουμε τον κάθε αντίπαλο αλλά είναι πραγματική απόλαυση το να διαμελίζεις τα κάθε λογής necromorphs με τα όπλα σου (ζητώ συγνώμη απο τους μη φανς των splatter games αλλά ψέματα δεν λέω). Προσοχή θέλουν και τα περιβάλλοντα γιατί είναι αρκετά διαδραστικά και μπορεί αν κατά λάθος σπάσουμε ένα τζάμι που δεν πρέπει να βρεθούμε στο διάστημα ή διαμελισμένοι απο την πόρτα ασφαλείας που θα κλείσει σχετικά άμεσα.
Αφού...σου είπα...οτι φιλάω...χάλια...

Όσοι απο εσάς ενδιαφέρεστε, μπορείτε να βρείτε λεπτομέρειες στην επίσημη ιστοσελίδα του παιχνιδιού : www.deadspace.ea.com.

Συμπερασματικά, λοιπόν, θα πούμε οτι πρόκειται για ένα πολύ αξιόλογο και ποιοτικό παιχνίδι. Συνιστάται ανεπιφύλακτα σε όλους τους φαν των survival horror παιχνιδιών και καθόλου σε όσους δεν έχουν τις αντίστοιχες αντοχές. Εγώ πάντως το παίζω μόνο μέρα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου