Witcher III

Δευτέρα, 7 Φεβρουαρίου 2011

Gaming στο PC

Είμαι δηλωμένος, φανατικός και αμετανόητος gamer. Απο το 1990 που έπαιζα παιχνίδια 2D στην καλύτερη περίπτωση μέχρι και σήμερα που στις οθόνες μας βλέπουμε απίστευτα πράγματα. Τί γίνεται όμως με το gaming γενικότερα στις μέρες μας; Πόσο θα πρέπει να ανησυχούμε gamers και γονείς, ο καθένας απο την πλευρά του;

Ας τα πάρουμε τα πράγματα απο την (όσο γίνεται) αρχή. Το μακρινό 1990 λοιπόν, παίζαμε Defender of the crown, Metal mutant, Kick off, Lakers vs Celtics, TV Sports Basketball, Xenon II, Larry και ένα σωρό άλλα παιχνίδια που στους περισσότερους απο εσάς θα ακουστούν το ίδιο άγνωστα με αυτά που ανέφερα παραπάνω. Ήταν παιχνίδια που δεν σε κρατούσαν κοντά τους με τα γραφικά και με τα εφέ τους (γιατί πολύ απλά δεν υπήρχαν) αλλά με το gameplay τους και το στήσιμό τους. Το καλύτερο είναι οτι δεν θυμάμαι να είχαν bugs και λοιπά κολλήματα.

Πέρασε ο καιρός, κύλησε το νερό στο αυλάκι του PC gaming (πάντα) και έφτασε η μέρα που η 3dfx έκανε την εμφάνισή της στα ταπεινά, ομολογουμένως, μέχρι τότε PCάκια μας. Και έγινε "φως"! Για πρώτη φορά είδαμε πραγματικά τρισδιάστατα γραφικά στις οθονίτσες μας. Μπορούσαμε πλέον να κοιτάμε κατάματα τους κονσολάδες! Ένα δάκρυ κύλησε απο τα μάτια των απανταχού PC gamers! Μιλάμε για φαινόμενο της εποχής! Και οι κονσολάδες έκτοτε κατάλαβαν τί θα τις κάνουν τις κονσόλες τους...

Είμαστε πλέον στην εποχή των Diablo Ι και II, Duke Nukem, Doom, Starcraft, Baldur's Gate I και ΙΙ, Need For Speed, Pandora Directive, Monkey Island, Red Alert, Syndicate Wars, Command And Conquer, FIFA, Fallout 1 και 2, Carmageddon και ένα σωρό άλλων "διαμαντιών". Παιχνίδια που γράψανε και συνεχίζουν να γράφουν ιστορία είτε σαν αρχικοί τίτλοι είτε σαν συνέχειες.

Και δώστου να παίζουμε. Και δώστου να καίμε εγκεφαλικά κύτταρα. Ωραίες εποχές...

Και κάποια στιγμή εμφανίστηκαν η nVidia (η οποία εξαγόρασε τη 3dfx και πήρε την τεχνογνωσία της) και η ATI και εξελίξανε ακόμα περισσότερο τις κάρτες γραφικών. Ε ρε και τί έγινε εκεί. Απογειωθήκαμε. Σε συνδυασμό με τους νέους, πολυπύρηνους, πανίσχυρους επεξεργαστές τα γραφικά των παιχνιδιών έγιναν πλέον φωτορεαλιστικά και ξεφύγανε τελείως. Κάποια στιγμή αναπτυχθήκαμε και σαν κράτος και κάναμε υποδομές για ευρυζωνικό ίντερνετ (DSL στα ελληνικά). Έβαλα για πρώτη φορά γραμμή των 384k και μπορούσα να παίζω και online πλέον... Όχι οτι το έκανα ποτέ συστηματικά...

Δεν το έκανα γιατί το πρώτο αξιόλογο M(assively) M(ultiplayer) O(nline) R(ole) P(laying) G(ame) ήταν το World Of Warcraft. Ωραίο παιχνιδάκι, μου αρέσει το στυλ του αλλά εγώ δεν σκάω ένα κάρο φράγκα σε καμία Blizzard για να νοικιάσω τα παιχνίδια μου. Υπήρξαν όμως, και υπάρχουν, άλλοι οι οποίοι το κάνουν. Κανένα πρόβλημα αλλά θέλει λίγη προσοχή για να μην πέσουμε σε επικίνδυνα "τρυπάκια".

Αφού βγήκε το WOW λοιπόν, όλοι θέλησαν να το μιμηθούν για να βγάλουν και αυτοί κάνα φράγκο. Τα περισσότερα online παιχνίδια λοιπόν κινήθηκαν γύρω απο την ιδέα του και δεν είχαν να προσφέρουν κάτι πραγματικά καινοτόμο και επομένως απέφυγα και αποφεύγω ακόμα να ασχολούμαι. Είναι και κάτι σαν μόδα πλέον. Πολλά online παιχνίδια ξεφυτρώνουν σαν μανιτάρια στις μέρες μας. Για να μπορέσουν να ελκύσουν παίκτες και να γίνουν αξιόλογα, προσφέρουν... εαυτόν χωρίς χρέωση και σου παρέχουν κάποιες βασικές δυνατότητες. Αν θέλεις όλο το "πακέτο" πληρώνεις. Τουλάχιστον έχεις τη δυνατότητα να δοκιμάσεις δωρεάν και άμα σε αρέσει (ναι, απο Θεσσαλλλονίκη είμαι) τότε διαλέγεις αν θα πληρώσεις για να το πάρεις ολόκληρο. Προσωπικά πιστεύω οτι αξίζουν πολλά συγχαρητήρια στην εταιρία ανάπτυξης και υποστήριξης του Guild Wars το οποίο είναι online παιχνίδι, πληρώνεις για να το αγοράσεις αλλά δεν πληρώνεις καμία συνδρομή όσο καιρό παίζεις. Σημειωτέον οτι είναι η ίδια εταιρία που έχει βγάλει και το Lineage το οποίο όμως έχει συνδρομή. Άγνωστες οι βουλές...

Και επειδή οι PCάδες κατά βάθος είμαστε σκεπτόμενοι, έχει αναπτυχθεί ολόκληρη φιλολογία γύρω απο τα παιχνίδια στους υπολογιστές. Έχουμε λοιπόν χωριστεί σε RPGάδες, Strategάδες, Actionάδες, Adventurάδες (ίσως οι πιό νοσταλγοί απο όλους και όχι άδικα) και δεν συμμαζεύεται. Αλλά μεταξύ μας τα βρίσκουμε λίγο-πολύ. Αλλού είναι το πρόβλημα...

Και φτάνουμε στο σημείο που απευθύνεται στους απανταχού γονείς, δεδομένου οτι είχαν την υπομονή να διαβάσουν ως εδώ... Τη σήμερον ημέρα οι περισσότεροι γονείς, ανάλογα και την ηλικία των τέκνων τους, είναι απο 5 χρόνια νεώτεροι απο εμένα μέχρι όσο πάει. Θέλω να πω οτι οι περισσότεροι νέοι γονείς είναι κάπου κοντά στην ηλικία μου και θα πρέπει να έχουν κάποια σχετική επαφή με τους υπολογιστές και ίσως και κάποια προσωπική εμπειρία απο τα παιχνίδια.

Είναι, λοιπόν, αλήθεια οτι τα σημερινά παιχνίδια κάνουν πολύ καλύτερη και ρεαλιστικότερη απεικόνιση των όσων πραγματεύονται. Αυτό συμπεριλαμβάνει τη βία, το γυμνό, τη διαφθορά και ένα σωρό άλλα "κακά". Ξεκινάω απο αυτά γιατί αυτά ενδιαφέρουν άμεσα τους γονείς. Και θα σας πω οτι δεν έχει καμία σημασία ο τρόπος που απεικονίζεται κάτι στην οθόνη ενός υπολογιστή. Αυτό που έχει σημασία είναι το κατά πόσο ένας γονιός θα μπορέσει να ασχοληθεί με το παιδί του και να το κάνει να καταλάβει οτι όλα όσα βλέπει και κάνει σε έναν υπολογιστή είναι ψεύτικα και δεν έχουν εφαρμογή στον πραγματικό κόσμο. Πρέπει να του εξηγεί και να το κάνει να καταλαβαίνει τί βλέπει και γιατί το βλέπει στην οθόνη. Και φυσικά όλα τα παιχνίδια δεν είναι για όλα τα παιδιά. Αλλά όσα παιχνίδια κατηγορήθηκαν οτι ώθησαν νέους σε βίαιες και απρεπείς συμπεριφορές δεν ήταν απο μόνα τους υπεύθυνα για όσα κάνανε οι άνθρωποι αυτοί. Ένα παιδί αν έχει σωστή καθοδήγηση και προσοχή απο τους γονείς του, δεν πρόκειται ποτέ να παρεκτραπεί. Και είμαι και υποχρεωμένος να τονίσω οτι ένας άνθρωπος ή νέος ή παιδί, ο οποίος παίζει "βίαια" παχνίδια ή παιχνίδια με ακατάλληλο περιεχόμενο, απο τη στιγμή που έχει συνείδηση του τί ακριβώς κάνει, είναι πιό εκτονωμένος απο τους υπόλοιπους γιατί έχει "βγάλει" τα απωθημένα του στο παιχνίδι και δεν το κάνει στον πραγματικό κόσμο. Για να μην αναφέρω και το γεγονός οτι υπάρχουν πολλά αξιόλογα παιχνίδια τα οποία βοηθάνε στην ανάπτυξη δεξιοτήτων, φαντασίας και νοημοσύνης. Ο γονιός για να μπορέσει να καθοδηγήσει σωστά το παιδί του στο συγκεκριμένο τομέα θα πρέπει να είναι σαν τα Windows : χρειάζεται συνεχώς ενημέρωση.

Όσο για εμάς τους υπόλοιπους θα σας πω οτι θέλει προσοχή. Το μέλλον του PC gaming ήταν, είναι και θα είναι λαμπρό όσο οι εταιρίες ανάπτυξης παιχνιδιών κερδίζουν απο αυτά. Όσο δηλαδή πουλάνε αυθεντικά παιχνίδια. Ναι, η πειρατεία σκοτώνει τα παιχνίδια. Θα συμφωνήσω οτι τα περισσότερα είναι υπερτιμημένα και ακριβά. Είμαι όμως υποχρεωμένος να τονίσω οτι υπάρχει πάρα-πάρα-πάρα-πάρα-πάρα(το πιάσατε;) πολύς κόσμος πίσω απο ένα παιχνίδι. Αρκεί να δείτε τα credits αφού το τερματίσετε. Και όλοι αυτοί "τρώνε" ψωμάκι απο τα αυτά. Άρα τί μπορούμε να κάνουμε;

Πολλά πράγματα :

1) Μπορούμε να κατεβάζουμε πειρατικά (δεν το εγκρίνουμε ούτε το συνιστούμε). Μακροπρόθεσμα αυτό θα οδηγήσει σε μαρασμό πολλών κατηγοριών παιχνιδιών.

2) Να αγοράζουμε παλιότερα παιχνίδια σε προνομιακές τιμές. "Τί να το κάνω το FIFA 2009;" θα μου πείτε και θα έχετε δίκιο αλλά δεν μπορούμε να τα έχουμε όλα.

3) Μπορούμε να αγοράζουμε επιλεκτικά τα παιχνίδια που μας αρέσουν περισσότερο. Θα ασχοληθούμε πιό πολύ μαζί τους και θα τα ευχαριστηθούμε πιό πολύ.

4) Μπορούμε... να μας κάνουν δώρο κάποια απο τα παιχνίδια που μας αρέσουν.

5) Μπορούμε να συνδυάσουμε τις παραπάνω λύσεις με εξαίρεση την πρώτη.

Και μάλλον η 5η λύση είναι και η καλύτερη. Όσα παιχνίδια μας "καίνε" και μπορούμε ας τα αγοράσουμε άμεσα. Τα υπόλοιπα ας τα αναλάβουν φίλοι/φίλες/συγγενείς σε γιορτές και γενέθλια. Και, τέλος, όσα μας κινούν το ενδιαφέρον αλλά δεν τρελαινόμαστε κιόλας, ας τα πάρουμε όταν θα έχουν πέσει οι τιμές τους. Δηλαδή τί; Το Crysis δεν παίζεται τη σήμερον ημέρα ευχάριστα; Παίζεται και μάλιστα πιό φθηνά και πιό άνετα αφού το hardware των υπολογιστών έχει γίνει ισχυρότερο.

Ελοχεύει όμως και άλλος κίνδυνος για τους PC gamers...

Οι κονσολάδες!

Οι κονσολάδες είναι πονηροί και χρησιμοποιούν ύπουλα μέσα για να προσελκύσουν κόσμο στο "στρατόπεδό" τους...


Όχι, η κοπέλα δεν είναι μέσα στη συσκευασία... Ούτε καν τα Χριστούγεννα...

Αλλά έχουμε και εμείς ισχυρά "όπλα"...


Η κοπέλα είναι στη συσκευασία Collector's edition... (λέμε τώρα...)

Πέρα απο την πλάκα, για να συνεχίσουμε να έχουμε αυτό που αγαπάμε θα πρέπει ο καθένας μας να το στηρίξει όσο μπορεί. Και, γονείς : Μη φοβάστε. Εμείς δεν πάθαμε τίποτα απο τα παιχνίδια. Όλα θέλουν το μέτρο τους και καλό είναι τα παιδιά να μην νιώθουν στερημένα απο τα αυτά. Εκεί θα πρέπει να φοβηθείτε γιατί θα έχετε αντίστροφα απο τα επιθυμητά αποτελέσματα.

Αυτά... Καλά να παίζετε...

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου