Witcher III

Τετάρτη, 7 Μαρτίου 2012

Alan Wake - Review

Πολλά και καλά παιχνίδια κυκλοφορούν/κυκλοφόρησαν το τελευταίο διάστημα και δεν προλαβαίνω να ασχοληθώ με όλα και να σας τα παρουσιάσω. Το παιχνίδι που θα δούμε σήμερα αποτελεί μεταφορά απο τις κονσόλες και πιό συγκεκριμένα απο το Xbox. Προσωπικά διατηρώ πολλές επιφυλάξεις όταν μιλάμε για τέτοιες περιπτώσεις. Το συγκεκριμένο παιχνίδι όμως τα πάει πάρα πολύ καλά.

Το πρώτο που θα σας πω είναι οτι ο οπτικοακουστικός τομέας είναι εξαιρετικός. Η λεπτομέρεια στους χώρους και τα περιβάλλοντα είναι εξαιρετική. Τα πάντα είναι καλοσχεδιασμένα. Τόσο οι φυσικοί χώροι (δάση με πληθώρα φυτών και δέντρων) όσο και οι κλειστοί (σπίτια, μαγαζιά) είναι γεμάτα λεπτομέρειες και κίνηση. Τίποτα δεν μοιάζει ψεύτικο ή στατικό ή προχειροφτιαγμένο. Αυτό που με εντυπωσίασε πραγματικά είναι ο τρόπος που χρησιμοποιούνται οι σκιάσεις και τα διάφορα εφέ φωτισμού για να δημιουργήσουν ατμόσφαιρα. Τρομακτική ατμόσφαιρα. Ακόμα και οι cutscenes είναι έτσι φτιαγμένες που απο το πουθενά νιώθεις μία ανησυχία.
Ελπίζω να μη σβήσει απο μπαταρία...

Ο ήχος έχει και αυτός το μερίδιο ευθύνης του. Απο την απόλυτη απουσία του μέχρι και την έντονη παρουσία του προσδίδει τα μέγιστα στην ατμόσφαιρα. Οι διάλογοι είναι προσεγμένοι και δεν θα έχετε πρόβλημα να καταλάβετε τα λεγόμενα ούτε θα απογοητευτείτε απο την ποιότητά τους. Μπορώ με σιγουριά να πω οτι ο οπτικοακουστικός τομέας είναι εξαιρετικός και εντυπωσιάζει. Ειδικά αν σκεφτεί κανείς οτι μιλάμε για παιχνίδι που προέρχεται απο τις κονσόλες οι οποίες είναι ήδη πολύ πίσω τεχνολογικά.
Δείγμα των εκπληκτικών γραφικών του παιχνιδιού.

Μέσα στο παιχνίδι είμαστε ο συγγραφέας Alan Wake (δεν το περιμένατε, ε;) και πηγαίνουμε ινκόγκνιτο σε μία απομακρυσμένη, ήσυχη πόλη για διακοπές με τη σύντροφό μας. Ξεκινάμε βλέποντας έναν εφιάλτη ο οποίος αναλαμβάνει το ρόλο του tutorial και μας δίνει μία πρώτη ιδέα του τί έπεται. Μέσα στο όνειρό μας θα μάθουμε όλα τα βασικά για να μπορούμε να κινηθούμε στο παιχνίδι όπως το πώς σημαδεύουμε με τον φακό και πυροβολούμε ή το πώς τρέχουμε και δρούμε πάνω σε αντικείμενα. Θα σας καλύψει πιστεύω. Ξυπνώντας απο τον εφιάλτη πληροφορούμαστε οτι το ferry boat στο οποίο επιβιβαστήκαμε πλησιάζει στον προορισμό του και πρέπει να κατέβουμε. Πρέπει να πάμε σε ένα συγκεκριμένο μαγαζί για να πάρουμε τα κλειδιά του σπιτιού που θα μείνουμε και ήδη απο αυτό το σημείο ξεκινάει να πηγαίνει στραβά το πράγμα. Θα μας συναντήσει μία μυστηριώδης γυναίκα και με δόλο θα μας δώσει λάθος κλειδιά και οδηγίες στέλνοντάς μας σε ένα πολύ μικρό νησάκι στο οποίο "χωράει" μόνο μία καλύβα και η παράγκα με την ηλεκτρογεννήτρια. Και ναι, όταν φτάνουμε ο ήλιος δύει...

Thunder - Thunder - Thundercats! Hoooooo!
Το λέω αυτό γιατί σε όλο το παιχνίδι είμαστε ασφαλείς μόνο σε σημεία με επαρκή φωτισμό (εξ ου και ο φακός στο χέρι). Σε αυτά τα μέρη μπορούμε να σταθούμε χωρίς να μας επιτίθενται και αναπληρώνουμε την υγεία μας. Σε πολλά απο αυτά θα βρίσκουμε μπαταρίες για το φακό μας και πολεμοφόδια για τα όπλα μας. Το συνεχές ψάξιμο τέτοιων μερών είναι ένα απο τα μεγάλα ατού του παιχνιδιού καθώς δημιουργεί την αίσθηση οτι συνεχώς κάποιος μας κυνηγάει (και ας μην είναι έτσι) και οτι δεν είμαστε ασφαλείς πουθενά αλλού.

Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι αρκετά εύκολος και δεν πρόκειται να προβληματίσει κανέναν. Ειδικά άμα ασχολείστε με τέτοιου είδους παιχνίδια (τρίτου προσώπου action) θα προσαρμοστείτε πανεύκολα. Το μόνο που δεν μου άρεσε (και αυτό γιατί είμαι περίεργος και πρέπει να βρω κάποιο ελάττωμα) είναι το οτι πατώντας το space πηδάμε και κρατώντας το πατημένο τρέχουμε. Ναι, αλλά αν θέλουμε να τρέξουμε χωρίς πηδηματάκι δεν γίνεται. Λεπτομέρεια αλλά με εκνευρίζει...
Τα εφέ φωτισμού που λέγαμε πιό πριν...

Μπορώ, επομένως, να πω οτι το Alan Wake είναι μία εξαιρετική μεταφορά στα PCs χωρίς να προδίδει την... καταγωγή της. Είναι άρτιο τεχνικά, όμορφο, παίζεται χωρίς πρόβλημα και έχει τρομερή ατμόσφαιρα. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα στους λάτρεις των horror παιχνιδιών και σε όσους αρέσκονται στο σκοτάδι. Εγώ πάω να ανάψω τα φώτα και να αλλάξω φανελάκι...
Άλλο ένα δείγμα των πανέμορφων τοπίων που έχει το παιχνίδι.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου