Witcher III

Τρίτη, 3 Απριλίου 2012

Anno 2070 review

Υπάρχουν παιχνίδια τα οποία δεν δείχνουν απο την αρχή τις δυνατότητες ή το βάθος τους. Μπορεί να πρέπει να ασχοληθείς λίγο παραπάνω για να μπορέσεις να τα αξιολογήσεις σωστά. Κάτι τέτοιο έπαθα με το Anno 2070. Το εγκατέστησα και μετά απο 20 λεπτά ενασχόλησης το απεγκατέστησα και άρχισα να κλαίω τα λεφτά μου.

Κάποια στιγμή όμως διάβασα για το επερχόμενο SimCity και θέλησα να ασχοληθώ με ένα αντίστοιχο παιχνίδι. Το πιό πρόσφατο που είχα ήταν το Anno και μάλιστα δεν είχα ξύσει ούτε καν την επιφάνειά του gameplay του. Ξανά εγκατάσταση λοιπόν και φτου κι απ'την αρχή!

Η single player campaign χωρίζεται σε τρία κεφάλαια καθένα εκ των οποίων έχει κάποιες αποστολές που πρέπει να ολοκληρώσουμε. Απο κεφάλαιο σε κεφάλαιο αλλάζει η τοποθεσία και πρέπει να ξεχάσουμε όσα κάναμε στο προηγούμενο ενώ όταν περνάμε σε επόμενη αποστολή στο ίδιο όμως κεφάλαιο συνεχίζουμε απο εκεί που είχαμε σταματήσει έχοντας, ίσως, κάποια επέκταση στο χάρτη.
Μιλάμε για εξαιρετικά γραφικά.

Αυτό που μου είχε κάνει απο την αρχή εντύπωση είναι τα γραφικά του παιχνιδιού. Άπαιχτα! Τί να πω; Δεν έχω ξαναδεί κάτι τέτοιο σε αντίστοιχο παιχνίδι. Πέραν του οτι είναι πανέμορφα όσον αφορά το σχεδιασμό τους, έχουν και καταπληκτική λεπτομέρεια. Αυτό θα το δείτε όταν αρχίσετε να χτίζετε τις πόλεις σας. Αν κάνετε το μέγιστο ζουμ θα δείτε κόσμο να περπατάει κρατώντας βαλίτσες, εργαλεία ή... τίποτα κάνοντας απλά βόλτα. Σκύλοι, παιδιά που παίζουν, ιπτάμενα οχήματα, ελάφια, δελφίνια, σελάχια, φάλαινες και ένα σωρό άλλα πράγματα συμπληρώνουν τις πίστες που θα παίζουμε.

Η μουσική του παιχνιδιού είναι πολύ ωραία και το ίδιο ισχύει για τις ομιλίες των χαρακτήρων οι οποίες είναι πολύ ζωντανές με τον κάθε χαρακτήρα να έχει το δικό του ύφος και προσωπικότητα. Η μουσική που ακούγεται όταν πατάμε το Esc και "παγώνει" το παιχνίδι είναι πολύ ιδιαίτερη και χαλαρωτική. Μπορείτε κάθε δύο ώρες που σας ενημερώνει το παιχνίδι να σταματάτε για λίγο και να την ακούτε για να χαλαρώνετε!
Ναι, επεκτεινόμαστε και υποθαλάσσια!

Το gameplay του παιχνιδιού έχει μεγάλο βάθος και δεν ξέρω αν θα μπορέσω να το αποδώσω πλήρως ειδικά αν σκεφτεί κανείς οτι δεν έχω ξαναπαίξει κάτι αντίστοιχο. Θα σας πω μόνο οτι ακόμα και τώρα που είμαι πολύ κοντά στον τερματισμό ανακαλύπτω πράγματα. Φυσικά όλα έχουν να κάνουν με τη σωστή διαχείριση πόρων. Πρέπει να χτίζουμε σπίτια, να ταϊζουμε τους κατοίκους, να ικανοποιούμε τις κοινωνικές ανάγκες τους, να αναπτύσσουμε τεχνολογία, να κάνουμε εμπόριο και όλα αυτά με ισορροπημένο τρόπο. Δεν πρέπει να εξαντλήσουμε τους φυσικούς πόρους που διαθέτουμε γιατί μετά θα αρχίσει να υπάρχει έλλειψη σε αγαθά η οποία με τη σειρά της θα φέρει δυσαρέσκεια στους κατοίκους και κατά συνέπεια θα μειωθούν τα έσοδα απο φόρους και ούτω καθ'εξής. Επιπρόσθετα, πρέπει να προσέχουμε τα επίπεδα ενέργειας που παράγουμε αλλά και την περιβαλλοντική μόλυνση. Αν κάπου γείρει αρνητικά η ζυγαριά αυτό θα έχει αντίκτυπο στην απόδοση των εργοστασίων μας ή γενικά των παραγωγικών μονάδων μας.

Κάτι άλλο που θα πρέπει να προσέξουμε είναι η ισορροπία μεταξύ των διαφόρων αγαθών που παράγουμε. Κυρίως αναφέρομαι σε εκείνα που απαιτούν συνδυασμό κάποιων άλλων καθώς είναι λίγο περίεργες οι ισορροπίες μεταξύ τους. Π.χ. δύο εργοστάσια παραγωγής πυρομαχικών απαιτούν δύο εργοστάσια παραγωγής σιδήρου τα οποία με τη σειρά τους θέλουν δύο λατομεία σιδήρου και ένα άνθρακα για να δουλεύουν όλα στο 100% και να μην υπολειτουργούν. Όλες τις αναλογίες τις βρίσκετε εδώ και καλό θα ήταν να τις τηρείτε.

Ρυμοτομία, όχι αστεία...
Υπάρχει βέβαια και το θέμα της τοποθέτησης των διαφόρων κτιρίων. Τα περισσότερα κτίρια κοινού ενδιαφέροντως έχουν κάποια ακτίνα δράσης και όσα σπίτια βρίσκονται εντός της επωφελούνται στο μέγιστο. Υπάρχουν κτίρια παραγωγής αγαθών τα οποία απαιτούν ελεύθερο χώρο γύρω τους για να τοποθετηθούν οι παραγωγικές τους μονάδες (χωράφια, στάβλοι, θερμοκήπια κλπ) και θα πρέπει να προνοείτε σχετικά. Κάποια άλλα κτίρια όπως οι ανεμογεννήτριες ή οι μετεωρολογικοί σταθμοί για να αποδώσουν τα μέγιστα δεν πρέπει να έχουν μέσα στην ακτίνα επιρροής τους κάποιο άλλο αντίστοιχο κτίριο. Αντίθετα οι γεωθερμικοί σταθμοί αυξάνουν την απόδοσή τους αν βρίσκονται κοντά τους σπίτια.

Όλα τα παραπάνω θα πρέπει να τα φροντίζουμε ταυτόχρονα με τις απαιτήσεις του εκάστοτε σεναρίου το οποίο άλλες φορές μας ωθεί να αναπτυχθούμε τεχνολογικά και άλλες μας κρατάει στάσιμους μέχρι να φτάσουμε σε κάποιο συγκεκριμένο σημείο (πχ να έχουμε 1200 απο κάποιο είδος κατοίκων). Φυσικά όσα αγαθά... περισσεύουν μπορούμε να τα πουλάμε στους NPCs έναντι χρηματικής αμοιβής.
Εδώ βλέπετε πώς επηρεάζονται τα κτίρια.

Ναι, υπάρχουν και άλλοι παίκτες στους χάρτες που θα βρισκόμαστε. Θα είναι είτε σύμμαχοι είτε εχθροί. Κάποια στιγμή μάλιστα μέσω της διπλωματίας θα πρέπει απο αδιάφορους να τους μετατρέψουμε σε συμμάχους μας. Γενικά δεν μπλέκονται στα πόδια μας και είναι περισσότερο χρήσιμοι παρά εμπόδια. Κατά διαστήματα μπορεί να μας δώσουν και κάποιες μικροαποστολές έναντι ανταμοιβής για να σπάσει και η μονοτονία.

Απο εκεί και πέρα οι τρεις φατρίες του παιχνιδιού είναι διαθέσιμες σε εμάς πολλές φορές συνδυαστικά. Μπορούμε δηλαδή να έχουμε ταυτόχρονα υπό τις διαταγές μας τους Ecos και τους Tycoons και να πρέπει πέρα απο όλα τα παραπάνω να τους αναπτύξουμε ισορροπημένα έτσι ώστε να φτάσουν οι πλουτοπαραγωγικές μας πηγές για να καλύψουν τις ανάγκες τους αλλά και να εκμεταλλευτούμε τις τεχνολογίες του καθενός για να ισορροπήσουμε το παχνίδι. Π.χ. ενέργεια παράγουν και οι δύο. Ανάλογα με το τεχνολογικό τους επίπεδο κάθε φορά μπορούμε να το κάνουμε με διαφορετικό τρόπο. Οι Ecos έχουν ανεμογεννήτριες αλλά η απόδοσή τους πέφτει αν η μία είνα κοντά στην άλλη και ταυτόχρονα το νησί δεν χωράει πολλές. Οι Tycoons παράγουν ρεύμα με εργοστάσια λιγνίτη τα οποία όμως είναι ρυπογόννα. Άρα; Θέλει λίγο απο το ένα και λίγο απο το άλλο. Εν τω μεταξύ, όσο αυξάνουμε τεχνολογικό επίπεδο, γίνονται διαθέσιμοι και άλλοι τρόποι παραγωγής ενέργειας οι οποίοι αντικαθιστούν τους παλιούς και πηγαίνει έτσι μέχρι να επέλθει κάποια ισορροπία.

Το Eco Wonder. Απαιτεί πολλούς πόρους και ακόμα περισσότερη
ώρα για να ολοκληρωθεί αλλά αξίζει!
Το πολεμικό στοιχείο είναι σχετικά περιορισμένο. Υπάρχουν πολεμικά πλοία, υποβρύχια, κάποιες ιπτάμενες μονάδες και αμυντικές διατάξεις αλλά το παιχνίδι δεν έχει τέτοιο προσανατολισμό. Ειδικά αν σκεφτεί κάποιος οτι όλα τα πολεμικά πλοία έχουν διαθέσιμες θέσεις για μεταφορά εμπορευμάτων τότε άνετα καταλαβαίνει τον προσανατολισμό του παιχνιδιού. Δεν είναι άλλος απο την οικονομία και τη διαχείριση πόρων. Όσοι δηλαδή ψάχνετε κάτι πολεμοχαρές διαβάζετε τζάμπα τόση ώρα.

Αντίθετα οι λάτρεις των financial strategy games έχουν μπροστά τους έναν εξαιρετικό τίτλο. Έχω ξοδέψει πολλές ώρες μέχρι στιγμής και ακόμα ασχολούμαι με την campaign. Πού να αρχίσω το endless mode ή να παίξω online! Βέβαια είναι λίγο βαρύ με τα γραφικά στο φουλ αλλά όχι κάτι εξωπραγματικό. Παίξτε το οπωσδήποτε!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου