Witcher III

Τρίτη, 16 Οκτωβρίου 2012

Dishonored - Review

Σήμερα θα δούμε ένα παιχνίδι του οποίου την ύπαρξη έμαθα όταν βρισκόταν σε αρκετά προχωρημένο στάδιο ανάπτυξης. Είναι απο εκείνες τις περιπτώσεις που λες οτι η αναμονή άξιζε και αρχίζεις να αναρωτιέσαι γιατί οι υπόλοιπες εταιρίες δεν μπορούν να παρουσιάσουν εξίσου αξιόλογα παιχνίδια.

Ο τίτλος ανήκει στην κατηγορία των action πρώτου προσώπου με στοιχεία RPG τα οποία έχουν να κάνουν με τις ικανότητες που μπορεί να αποκτήσει και να αναβαθμίσει ο χαρακτήρας μας. Η κάμερα δεν αλλάζει οπτική γωνία και παραμένει αυστηρά πρώτου προσώπου ενώ όσον αφορά τα RPG στοιχεία περιορίζονται, όπως προανέφερα, στις ικανότητές μας ακολουθώντας τα βήματα του Deus Ex.

Ούτε στο Αλκατράζ τόσοι προβολείς...
Οπτικά το παιχνίδι είναι καταπληκτικό. Δεν είναι μόνο τα πανέμορφα, λεπτομερή γραφικά αλλά και ο ίδιος ο κόσμος που απεικονίζεται ο οποίος σε ρουφάει μέσα του. Τα τοπία, οι χαρακτήρες, τα κτίρια, οι δρόμοι, τα αντικείμενα όλα είναι καλοσχεδιασμένα και λεπτομερή. Οι υφές των διαφόρων επιφανειών είναι πολύ αληθοφανείς ενώ τα εφέ είναι πράγματι απερίγραπτα (κυρίως του φωτισμού και αναφέρομαι στο ηλιοβασίλεμα πιό συγκεκριμένα). Η εποχή στην οποία βρισκόμαστε θυμίζει 17ο - 18ο αιώνα με πολλές πρωτόγονες μηχανές να απεικονίζονται χωρίς να προξενούν εντύπωση. Είναι όμως κάποιες πολύ προηγμένες όπως είναι τα ηλεκτροφόρα τείχη οι οποίες δεν δικαιολογούνται για την εποχή στην οποία θεωρητικά βρισκόμαστε. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων είναι Βικτωριανής εποχής (κάπου το διάβασα, σιγά μην ήξερα πώς ήταν τα κτίρια τότε) ενώ η όλη ατμόσφαιρα που αποπνέει ο κόσμος του παιχνιδιού είναι της αποσύνθεσης, της παρακμής. Βλέπετε το Dunwall, η πόλη στην οποία διαδραματίζονται τα γεγονότα, μαστίζεται απο μία επιδημία την οποία επιδεινώνουν οι υπερβολικά πολλοί αρουραίοι. Αυτό που δεν μου άρεσε, όσον αφορά τα γραφικά, είναι οι εκφράσεις στα πρόσωπα των ανθρώπων. Όλοι είναι σκυθρωποί, σαν θυμωμένοι μονίμως. ΟΚ, έχουν προβλήματα αλλά θα μπορούσαν κάποιοι να είναι ανέκφραστοι, φυσιολογικοί ή έστω να γελάνε παροδικά. Γενικά αιωρείται μία μιζέρια και μία μουντάδα παντού η οποία σπάει περιοδικά με κάποια έντονα χρώματα τα οποία κάνουν μεγάλη αντίθεση.

Eyes of a stranger...
Ηχητικά τα πάντα κινούνται στα ίδια υψηλά επίπεδα του υπόλοιπου παιχνιδιού. Η μουσική δεν μπορώ να πω οτι ξεχωρίζει κάπου αλλά δεν χρειάζεται κιόλας. Το αντίθετο. Πρέπει να μπορείς να αφουγκραστείς τους υπόλοιπους ήχους στο παιχνίδι για να μπορέσεις να κινηθείς σωστά οπότε μάλλον θα ενοχλούσε αν ήταν πιό έντονη. Οι διάλογοι είναι εξαιρετικοί και οι υπότιτλοι βοηθούν πολύ αν και θα μπορούσαν να μένουν λίγο παραπάνω στην οθόνη. Οι περιβάλλοντες ήχοι είναι, με τη σειρά τους, εξαιρετικοί και τα διάφορα εφέ (ηχώ, βάθος κτλ) είναι όχι μόνο αληθοφανή αλλά παίζουν και σημαντικό ρόλο στο σχεδιασμό των κινήσεών μας. Η προέλευση βημάτων, ο ρυθμός και η έντασή τους, το πότε σταματάει η συνομιλία δύο φρουρών οπότε αρχίζει η περιπολία τους, οι ανοιχτές πόρτες και τα παράθυρα είναι στοιχεία τα οποία πρέπει να προσέχουμε συνεχώς προκειμένου να σχεδιάσουμε τις κινήσεις μας.

Πω πω πω ξυνίλα...
Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι οικείος και πρωτόγνωρος ταυτόχρονα (!;). Ενώ έχει όλα τα χαρακτηριστικά ενός action παιχνιδιού έχει τόσα συνδυασμένα στοιχεία που φαίνεται πολύ διαφορετικό. Θυμάμαι οτι με παραξένεψε πολύ το γεγονός οτι στο αριστερό κλικ αντιστοιχούσε το όπλο του δεξιού χεριού και στο δεξί του αριστερού. Έτσι όμως όπως είναι το παιχνίδι αυτή είναι η αυτονόητη αντιστοίχηση. Πρέπει να δίνουμε προσοχή στα πάντα γύρω μας καθώς η παραμικρή κίνηση ή ο ήχος απο ένα κηροπήγιο που πέφτει μπορεί να αποβούν μοιραία. Γενικά το στήσιμο των αποστολών είναι τέτοιο που να δίνει το χρόνο στον παίκτη να κινηθεί με την ησυχία του. Κατά συνέπεια θέλει πολλή υπομονή το πράμα αφού οι βιαστικές κινήσεις συνήθως έχουν άσχημο αποτέλεσμα. Βέβαια όσο βρίσκουμε Runes και Bonecharms, ξεκλειδώνουμε και ενισχύουμε τις ικανότητές μας κάνοντας ευκολότερες τις αποστολές. Θέλει λίγη προσοχή καθώς δεν υπάρχουν αρκετά για να ξεκλειδώσουμε τα πάντα και θα πρέπει να επιλέξουμε ικανότητες ανάλογα με το είδος παιχνιδιού που θέλουμε να κάνουμε. Ενημερωτικά πάντως, όσο πιό πολλούς αντιπάλους σκοτώνουμε τόσο περισσότεροι αρουραίοι θα υπάρχουν και τόσο πιό σκοτεινός θα είναι ο τερματισμός του παιχνιδιού. Σε αυτόν τον τομέα δεν θα έλεγα οτι το παιχνίδι διεκδικεί δάφνες για την πρωτοτυπία του αλλά σίγουρα τις διεκδικεί για την αρτιότητα και την ισορροπία του.
Πήραν τα μυαλά σου αέρα μου φαίνεται!
Αναφορικά με τις ικανότητες του χαρακτήρα μας τώρα, υπάρχουν επιλογές που θα ικανοποιήσουν τον καθένα μας. Τόσο η τηλεμεταφορά, η όραση μέσα απο τοίχους, η κατάληψη σωμάτων ζώων και ανθρώπων όσο και η εξαΰλωση των αντιπάλων μας μπορούν να αλλάξουν όλο το παιχνίδι δίνοντάς μας διαφορετικές επιλογές στο πώς θα κινηθούμε. Μπορούμε π.χ. να τηλεμεταφερόμαστε απο μπαλκόνι σε μπαλκόνι και μετά να μπούμε κρυφά απο ένα παράθυρο ή μπορούμε να καταλάβουμε το σώμα ενός αρουραίου και να περάσουμε μέσα απο τα κάγκελα του παραθύρου του υπογείου. Έχουμε τη δυνατότητα να εξελίξουμε το χαρακτηριστικό της ευκινησίας το οποίο μας βοηθάει να περπατάμε και να τρέχουμε αθόρυβα ενώ παράλληλα μειώνει τη ζημιά απο ατυχείς επιλογές πτώσεων. Τα Bonecharms είναι δευτερεύουσες βελτιώσεις που μπορούμε να κάνουμε. Το αν θα επιλέξουμε περισσότερο Mana, μεγαλύτερη ανάκτηση υγείας απο τις τροφές ή αν θα βρίσκουμε περισσότερα πυρομαχικά είναι δικό μας θέμα και σίγουρα προσθέτει ποικιλία στις επιλογές μας.

Είπαμε! Έχει εξαιρετικά γραφικά!
Το παιχνίδι ανταμείβει όσους ψάχνουν. Πέρα απο τα χρήματα, τα πυρομαχικά, τις τροφές και τα φίλτρα που όλα είναι πιό δευτερεύοντα σαν αντικείμενα, υπάρχουν διάσπαρτα σε κάθε πίστα τα ήδη γνωστά Runes και Bonecharms. Ο εντοπισμός τους γίνεται εύκολα μέσω της καρδιάς που προμηθευτήκαμε απο τον περίφημο Outsider (αυτός μας έδωσε την πρόσβαση στις υπερφυσικές δυνάμεις). Η μετάβαση, όμως, στα εν λόγω αντικείμενα δεν είναι πάντα απλή υπόθεση γιατί μπορεί να βρίσκονται σε δωμάτια με συνεχή φύλαξη ή σε κρυφά δωμάτια τα οποία ανοίγουν με επίσης κρυφούς διακόπτες. Σωληνώσεις, αεραγωγοί, σκεπές, υπόστεγα και υπόγεια είναι όλα εναλλακτικοί δρόμοι για να φτάσει κάποιος στον ίδιο προορισμό οπότε χρειάζεται να έχει εφευρετικότητα και τα μάτια του ανοιχτά. Ανά τακτά διαστήματα υπάρχουν χρηματοκιβώτια των οποίων οι κωδικοί βρίσκονται, συνήθως, κάπου γύρω τους αλλά καλά κρυμμένοι. Επίσης μπορεί να συναντήσουμε διακόπτες οι οποίοι έχουν ξηλωθεί απο τις υποδοχές τους και πρέπει να τους πάμε μέχρις αυτές για να λειτουργήσει ο μηχανισμός τον οποίο ανοίγουν. Πολλά πράγματα για να ασχοληθεί κανείς.

Οι πράξεις μας παίζουν μεγάλο ρόλο στο παιχνίδι. Κάποιες φορές θα πρέπει να λειτουργήσουμε άμεσα προκειμένου να αλλάξουμε τη ροή κάποιων γεγονότων. Για παράδειγμα, έσωσα έναν Overseer ο οποίος προστάτευε την αδερφή του απο δύο συναδέλφους του οι οποίοι την κατηγορούσαν για μαγεία. Σαν ανταμοιβή μου έδωσε τον κωδικό ενός χρηματοκιβωτίου. Θα μπορούσα να μην έχω παρέμβει καθόλου και το αποτέλεσμα θα ήταν να σκοτωνόταν ο "καλός" Overseer μαζί με την αδερφή του (ξαναφόρτωσα ένα save και το είδα απο περιέργεια). Κατά τη διάρκεια μιας αποστολής μπορεί να έχουμε δευτερεύοντες στόχους τους οποίους μπορούμε είτε να εκπληρώσουμε είτε να αγνοήσουμε. Δύο φορές παρενέβην για να σώσω έναν αιχμάλωτο σύμμαχο ο οποίος θα εκτελούνταν και έναν αθώο στρατιωτικό ο οποίος θα δηλητηριαζόταν. Στη δεύτερη περίπτωση, μάλιστα, φρόντισα ώστε το δηλητήριο να το πιεί ο κύριος στόχος μου και έτσι πέτυχα το 2 σε 1!
Ρε άντε πάγαινε απο δω!
Τα χρήματα που βρίσκουμε όπως και κάποια πολύτιμα αντικείμενα μας βοηθούν στο να κάνουμε αναβαθμίσεις στον εξοπλισμό μας και να αγοράζουμε πυρομαχικά όταν έχουμε έλλειψη σε κάποια. Είναι επίσης χρήσιμα για την αγορά φίλτρων υγείας και Mana. Μπορούμε να δίνουμε και φιλοδώρημα στις σερβιτόρες όταν κερνάνε σφηνάκια. Πλάκα κάνω...

Κατέβα απο'κει και τα λέμε...
Θα χρειαστεί, πάντως, να σώζετε συχνά. Μην ξεχνιέστε γιατί είναι ξενέρωμα να περνάς ένα δύσκολο σημείο και μετά απο λίγο να χάνεις οπότε θα πρέπει να το κάνεις όλο απο την αρχή. Είναι καλό επίσης γιατί μπορεί να θελήσετε να δείτε διαφορετικές εκδοχές ενός συμβάντος το οποίο εκτυλίσσεται μπροστά σας όπως σας περιέγραψα προηγουμένως.

Εκεί που καταλήγω είναι στο οτι έχουμε να κάνουμε με ένα πραγματικό διαμάντι στο χώρο του. Σίγουρα δεν εξελίσσει το είδος του σε κάτι νέο αλλά συνδυάζει τα καλύτερα χαρακτηριστικά αντίστοιχων τίτλων με εξαιρετικό τρόπο και χωρίς προβλήματα. Ο κόσμος που εισάγει είναι καινούριος, μυστηριώδης και όμορφα σχεδιασμένος. Δεν μπορώ να θυμηθώ κάτι αντίστοιχο σε παιχνίδι. Το συνιστώ ανεπιφύλακτα σε όλους όσοι αρέσκονται σε τέτοιου είδους παιχνίδια αλλά αν "κολλήσει" κάποιος εγώ δεν θα φταίω.
Όταν τελειώσουν οι αρουραίοι μαζί του δεν θα έχει μείνει τίποτα απολύτως!
Το έτρεξα χωρίς προβλήματα με όλα τα γραφικά στο φουλ σε :


CPU : AMD Phenom FX8120
Motherboard : Gigabyte GA990FXA - UD3
RAM : 8 GB DDR3 1600 Corsair Vengeance
GPU : Gigabyte Radeon 7850 2GB OC
OS : Windows 7 64bit Ultimate

Η επίσημη ιστοσελίδα του είναι εδώ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου