Witcher III

Τρίτη, 4 Δεκεμβρίου 2012

Far Cry 3 - Review

Φανταστείτε να είστε σε ένα τροπικό νησί κάνοντας τις διακοπές της ζωής σας με τους φίλους και τα αδέρφια σας. Ελεύθερη πτώση, τζετ-σκι, windsurfing, κολύμπι, ορειβασία και ό,τι άλλο μπορείτε να φανταστείτε. Εκεί λοιπόν που όλα είναι φανταστικά ξαφνικά πέφτετε θύμα δουλεμπόρων με αρχηγό τους έναν μισότρελο τύπο ο οποίος μπορεί να σας σκοτώσει με την παραμικρή αφορμή. Πρέπει να ξεφύγετε και να καταφέρετε να ελευθερώσετε τους φίλους σας. Καλωσήρθατε στο Far Cry 3.

Η αλήθεια είναι οτι δεν είχα ασχοληθεί με τα προηγούμενα δύο επεισόδια της σειράς. Το τρίτο μέρος της όμως προβλέπω να με απορροφήσει πραγματικά. Μιλάμε για ένα παιχνίδι δράσης, πρώτου προσώπου, με κάποια ψήγματα RPG το οποίο είναι εκπληκτικό απο κάθε άποψη.
Εεεε, δεν πρόσεχα, τί έλεγες;
Ως συνήθως θα αρχίσω απο το οπτικό κομμάτι. Το ξέρω οτι τώρα τελευταία το λέω συχνά αλλά τα γραφικά του παιχνιδιού είναι μοναδικά. Ίσως είναι τα καλύτερα που έχω δει μέχρι τώρα ανεξαρτήτως κατηγορίας. Τα πάντα γύρω μας είναι τόσο τέλεια σχεδιασμένα που τα λόγια περιττεύουν. Η βλάστηση, τα ζώα, τα οχήματα, οι άνθρωποι, το νερό, όλα. Ίσως η καλύτερη απεικόνιση ενός κόσμου σε οθόνη υπολογιστή. Η βλάστηση είναι αυτή που ξεχωρίζει όχι μόνο λόγω του οτι καλύπτει το μεγαλύτερο μέρος του νησιού όπου βρισκόμαστε αλλά κυρίως λόγω του ότι δίνει πραγματικά την εντύπωση της ζούγκλας. Είναι πάρα πολλές οι φορές που σκοτώνω κάτι και ψάχνω μέσα στα χορτάρια και τους θάμνους για να το βρω. Ιδιαίτερη εντύπωση μου έκανε η αληθοφάνεια στις εκφράσεις των προσώπων των χαρακτήρων οι οποίες είναι καταπληκτικές ενώ τα πρόσωπα αυτά καθεαυτά έχουν τρομερή αληθοφάνεια στο σχεδιασμό τους. Τα εφέ είναι επίσης φανταστικά (η ανατολή του ήλιου είναι τρομερή) ενώ οι σκιάσεις ό,τι καλύτερο έχω δει έως τώρα.
Ένα απο τα αθόρυβα όπλα του παιχνιδιού.
Η κίνηση του χαρακτήρα μας αλλά και των υπολοίπων... έμβιων όντων στο παιχνίδι είναι εξαιρετική. Το τρέξιμο δίνει την εντύπωση του τρεξίματος, όταν σκύβουμε το ίδιο ενώ όταν χρειαστεί να πιαστούμε κάπου για να σκαρφαλώσουμε η αλληλουχία των κινήσεών μας είναι ίδια με την πραγματικότητα. Τα ζώα τρέχουν και κολυμπάνε όπως θα περίμενε κανείς ενώ τα οχήματα έχουν όλα τον δικό τους χαρακτήρα. Είτε μιλάμε για τζιπάκι, για γουρούνα (αυτό είναι και όχημα και ζώο - χα, έκανα λογοπαίγνιο!), καρχαρία, ανεμόπτερο ή οτιδήποτε άλλο, η απεικόνιση και κίνησή του είναι εκπληκτικά.

Περνώντας στο ηχητικό κομμάτι του τίτλου, τα πράγματα παραμένουν στα ίδια υψηλά επίπεδα. Οι ομιλίες των χαρακτήρων είναι εξαιρετικές με τον καθένα να έχει την ιδιαίτερη προφορά του (συχνό φαινόμενο τελευταία). Οι υπότιτλοι διατίθενται για όσους θέλουν να καταλαβαίνουν το 100% όσων ακούγονται και ενεργοποιούνται μέσα απο τα μενού. Η μουσική του παιχνιδιού είναι πολύ καλή ενώ τα οχήματα και τα όπλα ακούγονται όπως θα περίμενε κανείς. Τα ζώα έχουν και αυτά τις δικές τους... φωνές ενώ το κάθε όπλο έχει τη δική του χροιά.

Όπως έγραψα στην εισαγωγή σκοπός μας στο παιχνίδι είναι να ελευθερώσουμε τους φίλους και τα αδέρφια μας απο τους δουλεμπόρους  Αυτό θα το καταφέρουμε "απελευθερώνοντας" σταδιακά το νησί απο την επιρροή τους καταστρέφοντας τα φυλάκιά τους. Η τοπική φυλή των Rakkyat θα μας βοηθήσει σε αυτό μας το έργο παρέχοντας όπλα και στήριξη σε διάφορες αποστολές. Πέρα απο το κύριο σενάριο υπάρχουν δεκάδες αποστολές που μπορούμε να αναλάβουμε για να κερδίσουμε πόντους εμπειρίας σαν ανταμοιβή. Για κάθε επίπεδο που ανεβαίνουμε, κερδίζουμε πόντους τους οποίους μπορούμε να κατανείμουμε σε διάφορες ικανότητες οι οποίες μας βοηθούν στο να φέρνουμε ευκολότερα τις αποστολές μας εις πέρας. Ανεβαίνοντας σε κάποιους πύργους ραδιοσυχνοτήτων καταφέρνουμε να αποκαλύπτουμε κάθε φορά και ένα ακόμα μέρος του χάρτη όπως γίνεται στο Assassin's Creed. Με αυτόν τον τρόπο αποκαλύπτουμε όλα τα (φανερά) σημεία ενδιαφέροντος και αν θελήσουμε να εξερευνήσουμε περαιτέρω (κάτι το οποίο συνιστάται ανεπιφύλακτα) τότε έχουμε μία καλύτερη εικόνα του περιβάλλοντος.
Μιλάμε για τρομερά γραφικά!
Απο εκεί και πέρα υπάρχουν δευτερεύοντα ζητούμενα στο παιχνίδι όπως, για παράδειγμα, η εύρεση κάποιων artifacts ή κάποια mini games τα οποία όλα έχουν σαν στόχο τη διάνθισή του. Ο παίκτης είναι ελεύθερος να κινηθεί σε οποιοδήποτε μέρος του νησιού θέλει για όση ώρα θέλει χωρίς ποτέ να τον περιορίσει ο χρόνος. Το ίδιο ισχύει και για τις κύριες αποστολές. Δεν πρόκειται ποτέ να υπάρξει χρονική πίεση για κάτι. Μόνη εξαίρεση τα mini games που αφορούν αγώνες ταχύτητας. Σε όλες τις παραπάνω δραστηριότητες προστίθεται το κυνήγι το οποίο μας αποφέρει διάφορα δέρματα για να φτιάξουμε αντικείμενα για αποθήκευση όπλων, χρημάτων, πυρομαχικών ή... πλιάτσικου.

Το μόνο που θα ήθελα να είναι καλύτερο είναι η απόσταση απο την οποία μπορούμε να δράσουμε πάνω σε άλλα αντικείμενα ή ζώα. Πολλές φορές είμαστε μπροστά σε ένα κιβώτιο και δεν γίνεται να το ανοίξουμε γιατί πρέπει να κάνουμε ακόμα ένα βήμα. Απο πολύ κοντά δηλαδή. Κάτι άλλο το οποίο έχει άμεση σχέση με το παραπάνω είναι η διάδρασή μας με τα διάφορα πτώματα. Είναι συχνότατο φαινόμενο το να είμαι απο πάνω τους και να μην μπορώ να τα ψάξω για να πάρω τα αντικείμενά τους αν δεν είμαι στην σωστή απόσταση και στο σωστό σημείο. Σε ολόκληρο το παιχνίδι μόνο αυτό δεν μου άρεσε!

Ο Τσακ Νόρις...
Ειλικρινά δεν περίμενα να είναι τόσο καλό. Είχα ακούσει οτι θα είναι εξαιρετικό αλλά με ξάφνιασε ευχάριστα το πόσο καλό είναι. Το προτείνω σε όλους όσοι ασχολούνται ή θέλουν να ασχοληθούν με shooters και είμαι σίγουρος οτι θα "καούν" μαζί του.

Το έτρεξα χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα με τα περισσότερα γραφικά στο φουλ σε :

CPU : AMD Phenom FX8120
Motherboard : Gigabyte GA990FXA - UD3
RAM : 8 GB DDR3 1600 Corsair Vengeance
GPU : Gigabyte Radeon 7850 2GB OC
OS : Windows 8 64bit Ultimate

Όσοι είστε κάτοχοι κάρτας γραφικών της AMD (κυρίως της σειράς 7xxx) να έχετε στα υπόψιν σας οτι η εταιρία θα εκδώσει αυτές τις μέρες (μπορεί να το έκανε ήδη) νέα έκδοση των drivers της η οποία θα βελτιώνει κατά πολύ την απόδοσή τους τόσο στο FarCry3 όσο και σε κάποιους άλλους τίτλους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου