Witcher III

Τρίτη, 15 Ιανουαρίου 2013

XCOM : Enemy unknown review

Εδώ και αρκετό καιρό λόγω επαγγελματικών και προσωπικών υποχρεώσεων έχω ελαττώσει πάρα πολύ τις αναρτήσεις μου με αποτέλεσμα το blog να φαίνεται παρατημένο. Σε καμία περίπτωση δεν ισχύει αυτό. Απλά... τρέχω!

Το παιχνίδι που θα δούμε σήμερα είναι της γνωστής σειράς XCOM και ανήκει στην κατηγορία των turn based strategy. Ευελπιστεί να διορθώσει τη ζημιά που έχει υποστεί το κύρος της σειράς με κάποιες απο τις, σχετικά πρόσφατες, προηγούμενες κυκλοφορίες της καθώς, όντως, ήταν απογοητευτικές.

Το περίγραμμα δείχνει μέχρι πού μπορεί να κινηθεί
ο επιλεγμένος χαρακτήρας
Όπως έγραψα προηγουμένως, το παιχνίδι είναι turn based strategy. Αυτό ισχύει για τις αποστολές. Όταν βρισκόμαστε στη βάση μας, έχουμε να κάνουμε πολλές επιλογές οι οποίες αφορούν τόσο τις εγκαταστάσεις της όσο και τα οικονομικά της. Επίσης μπορούμε παράγουμε νέα όπλα, πανοπλίες ή να πουλήσουμε κάποια απο τα αντικείμενα που περισυλλέξαμε κατά τη διάρκεια των μαχών. Μπορούμε να εκπαιδεύσουμε τους στρατιώτες μας, να παράγουμε αεροσκάφη ή επενδύσουμε στην επιστημονική έρευνα για να βρούμε νέες τεχνολογίες.

Απο τη βάση βλέπουμε τις διαθέσιμες αποστολές και επιλέγουμε πού θα πάμε. Λέω επιλέγουμε γιατί πάρα πολλές φορές θα πρέπει να διαλέξουμε τη μία απο τις τρεις πολεμικές επιχειρήσεις για να φέρουμε εις πέρας. Η κάθε μία διαδραματίζεται σε διαφορετική χώρα και δεν μπορούμε να πάμε σε δύο ταυτόχρονα. Εκεί που θα πάμε, αν πετύχουμε, θα λάβουμε κάποιο είδος βοήθειας απο την ευεργετημένη χώρα και θα μειωθεί το επίπεδο πανικού της ενώ στις υπόλοιπες δύο θα αυξηθεί. Αν αυξηθεί πολύ και δεν το μειώσουμε μέχρι τη μηνιαία συνάντηση με το συμβούλιο XCOM, τότε η εν λόγω χώρα αποχωρεί απο τη συμμαχία μειώνοντας τόσο την αξιολόγησή μας όσο και τις στρατηγικές δυνατότητές μας.
Η βάση μας. Σα μυρμηγκοφωλιά είναι...
Παρόλο που ο σχεδιασμός και οι υποδομές της βάσης μας είναι πολύ σημαντικά, το "ζουμί" βρίσκεται στις αποστολές. Υπάρχουν οι τυχαίες και αυτές που έχουν να κάνουν με το σενάριο. Οι δεύτερες έχουν συγκεκριμένο στόχο που πρέπει να πετύχουμε βοηθώντας στην εξέλιξη των δρώμενων. Οι πρώτες, όντας τυχαίες, έχουν να κάνουν με διάφορα πράγματα. Μπορεί να πρέπει να σταματήσουμε απαγωγές πολιτών, να χρειαστεί να σώσουμε κάποιον V.I.P., να απενεργοποιήσουμε μία βόμβα ή να ερευνήσουμε κάποιο Α.Τ.Ι.Α. (U.F.O. στα ελληνικά) το οποίο καταρρίψαμε. Όποια και να είναι η φύση της αποστολής μας ανταμείβει πολλαπλά : με αντικείμενα, εμπειρία για τους στρατιώτες μας ή/και μείωση του πανικού στη χώρα όπου διαδραματίστηκε η μάχη.

Μία αρκετά ανεπτυγμένη ομάδα.
Ξεκινώντας μία μάχη το πρώτο που παρατηρεί κάποιος είναι η έλλειψη χάρτη! Δεν υπάρχει τίποτα! Ούτε καν οι διαστάσεις της πίστας ή το σχήμα της. Συνήθως πρέπει να κινηθούμε προς τα εκεί που δείχνει η ουρά του σκάφους που μετέφερε την ομάδα μας. Απο εκεί και πέρα όσο κινούνται οι στρατιώτες μας τόσο εμφανίζεται ο χάρτης. Ο κάθε στρατιώτης έχει κάποιους περιορισμούς που αφορούν την κλάση του και οι οποίοι ορίζουν την στρατηγική μας όσον αφορά το τί θα κάνουμε με τον καθένα. Υπάρχουν διάφορες κλάσεις όπως Assault, Heavy, Sniper κτλ με την καθεμία να έχει τα δυνατά και αδύνατα σημεία της. Όσο προχωράμε στο παιχνίδι οι στρατιώτες μας ανεβάζουν επίπεδα, αποκτούν νέες ικανότητες, καλύτερο εξοπλισμό (μέσω του research που κάνουμε) και είναι περιττό να πω οτι το να χαθεί ένας υψηλού επιπέδου στρατιώτης είναι μεγάλο πλήγμα. Καλό θα είναι κάνετε συχνά save μέσα στις αποστολές... Με το πέρας της κάθε αποστολής κάποιοι απο τους χαρακτήρες μας μπορεί να καταλήξουν για ανάρρωση λόγω τραυμάτων και θα πρέπει να αντικατασταθούν απο άλλους. Φροντίστε λοιπόν να έχετε κάποιους αναπληρωματικούς απο όλες τις κλάσεις σε σχετικά κοντινό επίπεδο με τους βασικούς έτσι ώστε να μη δυσχεραίνεται πολύ το έργο σας.
Κακομούτσουνα!
Το παιχνίδι είναι αρκετά καλοστημένο. Τα γραφικά του είναι ικανοποιητικά (δεν τα λες και κορυφαία) και είναι αρκετά "βαρύ". Η μουσική και οι ομιλίες είναι επίσης σε ικανοποιητικά επίπεδα χωρίς κάτι να ξεχωρίζει ιδιαίτερα. Αυτό που δεν μου άρεσε είναι κάποια προβλήματα στην απεικόνιση : πολλές φορές οι αντίπαλοι περνάνε μέσα απο τις οροφές ή τους τοίχους των κτιρίων. Επίσης μου έχει τύχει να πυροβολήσω αντίπαλο μέσα απο τσιμεντένιο πάτωμα και να τον πετύχω σα να μην υπήρχε! Επιπρόσθετα μου έχει κολλήσει δύο φορές έως τώρα αλλά είναι μηδαμινές σε σχέση με τις ώρες ενασχόλησης που έχω με το παιχνίδι. Εκεί που διαπρέπει, όμως, είναι στο gameplay. Είναι πάρα πολύ εθιστικό. Θέλω να τελειώνω με την κάθε αποστολή για να πάω στην επόμενη ή για να τελειώσω με την έρευνα που κάνω ή για να επεκτείνω τη βάση μου ή οτιδήποτε άλλο. Πραγματικά έχω να κολλήσω έτσι με παιχνίδι απο το Diablo III (για εμένα αυτό λέει πολλά)! Είναι πολύ θετικό το οτι δεν βαριέσαι καθόλου καθώς έχει συνέχεια να κάνεις κάτι. Και όταν, τελικά, έχεις κάνει όσα θες ή όσα μπορείς ξεκινάς μία αποστολή και σπάει η μονοτονία!
Άλλο ένα δείγμα του παιχνιδιού στις μάχες. Ο χάρτης πάνω αριστερά πρέπει
να έχει να κάνει με την ικανότητα κάποιου χαρακτήρα καθώς εγώ ακόμα δεν
έχω δει κάτι.
Επομένως μπορώ να το συστήσω σε όλους όσοι αρέσκονται σε τέτοιου είδους παιχνίδια. Μέσα απο το Play.com μπορείτε να το αποκτήσετε με περίπου 25,00 ευρώ τα οποία είναι εξαιρετική τιμή.

Το έτρεξα χωρίς προβλήματα με όλα τα γραφικά στο μέγιστο (έχω μέσο όρο 40+ FPS) σε :


CPU : AMD Phenom FX8120
Motherboard : Gigabyte GA990FXA - UD3
RAM : 8 GB DDR3 1600 Corsair Vengeance
GPU : Gigabyte Radeon 7850 2GB OC
OS : Windows 8 Pro 64bit

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου