Witcher III

Σάββατο, 27 Απριλίου 2013

Starcraft II : Heart of the Swarm

Το δεύτερο μέρος του... δεύτερου μέρους του Starcraft έχει κυκλοφορήσει εδώ και λίγο καιρό. Έχω την εντύπωση οτι οι απανταχού φαν της σειράς έχουν πέσει με τα μούτρα επάνω του για να μπορέσουν να μάθουν γρήγορα και να προσαρμοστούν στις αλλαγές που φέρνει.

Για αλλαγή δεν θα ξεκινήσω απο το οπτικοακουστικό μέρος του τίτλου αλλά απο το σενάριό του. Φαίνεται οτι η Blizzard κατέβαλε αρκετή προσπάθεια για τη δημιουργία του αφού περιλαμβάνει κάποιες ανατροπές (οι οποίες κατ'εμέ δεν είναι και τόσο... ανατρεπτικές), νέα πρόσωπα και πάρα πολλά καταπληκτικά βίντεο τα οποία αναλαμβάνουν να προωθούν την πλοκή. Εμφανίζονται επίσης πολλοί παλιοί γνώριμοι τόσο απο το πρώτο Starcraft όσο και απο το Wings of Liberty. Το όλο πράμα έχει να κάνει με την εκδίκηση της Sarah Kerrigan και την προσπάθειά της να ενώσει ξανά το Swarm το οποίο έχει κατακερματιστεί μετά την εξαφάνιση της Queen of Blades. Μου άρεσε αρκετά αλλά δεν μπορώ να πω οτι καθόμουν σε αναμμένα κάρβουνα για να μάθω τις εξελίξεις.

Τί ακολουθεί τώρα; Το οπτικό κομμάτι, σωστά! Τα γραφικά του τίτλου είναι ίδια με το πρώτο επεισόδιο αλλά έχουν αλλάξει τα physics του παιχνιδιού. Όσοι παίζατε ακόμα τακτικά το Wings of Liberty θα παρατηρήσατε οτι με προηγούμενο patch έγινε η εν λόγω αλλαγή. Όσοι όμως, όπως εγώ, το είχατε παρατήσει θα είδατε αυτές τις αλλαγές τώρα. Πλέον έχουμε φυσικότερη κίνηση των μονάδων, αληθοφανέστερες εκρήξεις και καλύτερη συμπεριφορά των... πτωμάτων. Με το τελευταίο εννοώ οτι αν κάποια μονάδα (οργανική ή μηχανική) σκοτωθεί π.χ. σε κάποια πλαγιά τότε τα υπολείμματά της θα κυλήσουν προς τα κάτω. Άλλο ένα παράδειγμα είναι η καταστροφή των εναέριων μονάδων οι οποίες εκρήγνυνται στον αέρα και τα κομμάτια τους πέφτουν στο έδαφος με αληθοφανή τρόπο (ΟΚ, δεν έχω δει Battlecruiser να καταστρέφεται πάνω απο τη Θεσσαλονίκη αλλά κάπως έτσι θα είναι). Γενικά, το οπτικό μέρος του τίτλου, είναι εξαιρετικό και η κίνηση των μονάδων γίνεται ομαλά και με λεπτομέρεια.
Strength by the numbers!
Το ηχητικό μέρος δεν θα μπορούσε να είναι σε χαμηλότερο επίπεδο απο το οπτικό. Οι ομιλίες των μονάδων είναι εξαιρετικές (αν κάνετε πολλά κλικ στη σειρά πάνω στην ίδια μονάδα χωρίς να δώσετε κάποια εντολή στο ενδιάμεσο, θα ακούσετε και κάποιες άλλες ατάκες πέρα απο τις συνηθισμένες), η μουσική πολύ ωραία και τα εφέ πολλά και όμορφα. Οι διάλογοι τόσο μέσα στις αποστολές, όσο και στα βίντεο (ειδικά σε αυτά), είναι καταπληκτικοί χωρίς να έχουν να ζηλέψουν τίποτα απο κινηματογραφικές παραγωγές. Οι υπότιτλοι είναι και εδώ διαθέσιμοι κατ'επιλογήν...

Στο θέμα του χειρισμού τώρα... Δεν ξέρω πότε έγινε αυτό (σε ποιό patch εννοώ ή αν είναι προσθήκη του νέου επεισοδίου) αλλά τώρα η κάθε επιλογή που δίνει το κάθε κτίριο (για αναβαθμίσεις) ή κάθε μονάδα (για τις ικανότητές της) έχει και το αντίστοιχο γράμμα - hotkey της επάνω στο εικονίδιο έτσι ώστε να μη χρειάζεται να απομνημονεύουμε ένα εκατομμύριο απο αυτές προκειμένου να παίζουμε ταχύτερα. Έχουν γίνει κάποιες ακόμα αλλαγές οι οποίες δεν είναι άμεσα ορατές και αφορούν μονάδες της κάθε φυλής. Για παράδειγμα, η siege mode του... Siege Tank των Terrans πλέον δεν χρειάζεται να ερευνηθεί για να είναι διαθέσιμη : την έχει άμεσα με την παραγωγή του. Υπάρχει, επίσης, η κατηγορία Tips η οποία μας δίνει χρήσιμες συμβουλές σχετικά με τις μονάδες μας και τις ικανότητές τους. Πάντως ό,τι έχει προστεθεί ενσωματώθηκε ομαλά και βοήθησε στο gameplay. Συνήθως ο ρυθμός που πρέπει να ακολουθούμε φαίνεται με τις "χαλαρές" πίστες να είναι λίγες. Προσωπικά δεν μου αρέσει να με κυνηγάει ο  χρόνος αλλά σε καμία αποστολή δεν ζορίστηκα ιδιαίτερα απο το χρονόμετρο.
Ναι! Ο Ultralisk είναι πλέον όχι μόνο τεράστιος αλλά και εξαιρετικά χρήσιμος, χρηστικός και ισχυρός! Ίσως λίγο παραπάνω απ'όσο θα έπρεπε...
Στην προσπάθεια της να ενώσει το Swarm η Kerrigan πρέπει να φέρει εις πέρας διάφορες αποστολές οι οποίες μπορεί να έχουν να κάνουν με την "απλή" εξόντωση των εκάστοτε αντιπάλων, με την ανάκτηση κάποιας μονάδας (σαν ανταμοιβή), με την εξέλιξή της κλπ. Θα σταθώ λίγο στο τελευταίο. Πλέον όλες οι μονάδες των Zerg μπορούν να μεταλλαχθούν σε κάτι διαφορετικό απο αυτό που είναι αρχικά. Πριν γίνει αυτό παίζουμε μία αποστολή η οποία χωρίζεται σε δύο σκέλη όπου δοκιμάζουμε δύο μεταλλάξεις. Στο τέλος επιλέγουμε τη μία μόνο με τη δεύτερη απλά να χάνεται. Επομένως θέλει λίγη προσοχή εδώ για να μην καταλήξουμε με μία μονάδα η οποία δεν ταιριάζει στο στυλ παιχνιδιού μας. Η μετάλλαξη αυτή θα είναι διαθέσιμη σε όλες τις επόμενες αποστολές μας. Κάποιες μονάδες, όπως ο Ultralisk, μετέπειτα δεν χρειάζεται να μεταλλαχθούν και "γεννιούνται" απευθείας έτσι. Απο την άλλη, ο Hydralisk "γεννιέται απλός" και μπορεί να μεταλλαχθεί κατ'επιλογήν αργότερα. Αντίθετα με την επιλογή της μετάλλαξης η οποία είναι υποχρεωτικά μία απο δύο με τη δεύτερη να χάνεται, όλες οι μονάδες έχουν τρεις ιδιότητες απο τις οποίες επιλέγουμε μία πριν απο οποιαδήποτε αποστολή χωρίς περιορισμό στο ποιά θα είναι και πόσες φορές θα την αλλάξουμε μελλοντικά. Αυτή η επιλογή παραμένει η ίδια για κάθε μελλοντική αποστολή μας εκτός και αν την αλλάξουμε εμείς χειροκίνητα. Εννοείται οτι αλλάζει σχεδόν ριζικά τα χαρακτηριστικά της κάθε μονάδας έτσι ώστε να μπορούμε να τη φέρουμε πιό κοντά στα μέτρα μας.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα επιλογής ικανοτήτων του Zergling πριν απο μία αποστολή.

Η Sarah Kerrigan δεν παραμένει στάσιμη. Όσο προχωράμε στις αποστολές μας μαζεύει πόντους εμπειρίας και ανεβάζει επίπεδα. Μόλις φτάσει σε κάποια συγκεκριμένα επίπεδα ξεκλειδώνει νέες ικανότητες (είτε παθητικές είτε ενεργητικές), αποκτά περισσότερα hit points και γίνεται ισχυρότερη στις επιθέσεις της. Όλα αυτά μέχρι να φτάσει στον Corhal. Απο εκεί μετά δεν εξελίσσεται άλλο. Τις ικανότητές της μπορούμε να τις αλλάζουμε σε κάθε αποστολή χωρίς περιορισμό. Το μέγιστο επίπεδο που μπορεί να φτάσει είναι το 70ο αλλά έχει το μέγιστο των ικανοτήτων της στο 60ο. Όπως έπαιζα την έφτασα μέχρι το επίπεδο 63 χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια. Για να καταφέρεις να την πας πιό πάνω πρέπει να ξαναπαίξεις τις αποστολές στις οποίες δεν πέτυχες τα bonus objectives και απλά να ιδρώσεις λίγο περισσότερο μέχρι να τα καταφέρεις. Δεν ξέρω αν στο επίπεδο 70 αποκτά κάποια άλλη ιδιαίτερη ικανότητα η οποία είναι κρυφή αρχικά, αλλά δεν το νομίζω κιόλας.
Εδώ βλέπετε κάποιες απο τις ικανότητες της Kerrigan καθώς και τα επίπεδα στα
οποία ξεκλειδώνουν. Απο ένα σημείο και μετά θα υπάρχουν τρεις στήλες (επιλογές)
για κάθε επίπεδο.
Όσον αφορά το multiplayer μέρος του τίτλου δεν έχω να γράψω κάτι ιδιαίτερο. Οι νέες μονάδες που προστέθηκαν για τις φυλές έχουν φέρει κάποιες αλλαγές και δίνουν νέες δυνατότητες στρατηγικής στους παίκτες. Κυρίως παίζω σε Skirmish (εναντίον του υπολογιστή) και όχι ενάντια σε ανθρώπινους αντιπάλους γιατί είναι πολλοί οι εξυπνάκηδες και κάνουν άσχημα σχόλια ή κάποιοι άλλοι δεν ξέρουν να χάνουν και απειλούν με καταγγελία στην Blizzard οτι έκλεψες (για να σε μαλώσει). Οπότε προτιμώ να γλυτώνω τα νεύρα μου απο την ταλαιπωρία και παίζω χαλαρά εναντίον του υπολογιστή. Συνήθως παίζω με τους Terrans και μέχρι στιγμής δεν είδα κάποια επανάσταση στον τρόπο παιχνιδιού τους. Μία ωραία καινούρια προσθήκη (η οποία επίσης δεν ξέρω πότε προστέθηκε) είναι οι πόντοι εμπειρίας που μαζεύουμε απο το multiplayer μέρος του τίτλου και με τους οποίους ανεβαίνουμε επίπεδα και ξεκλειδώνουμε κάποιες δευτερεύουσες αμοιβές (π.χ. πορτραίτα). Δεν ξέω αν έχουν κάποια πιό ουσιαστική σημασία καθώς, όπως ήδη έγραψα, δεν ασχολούμαι με αυτό το κομμάτι του παιχνιδιού ιδιαίτερα.

Το δια ταύτα για τον συγκεκριμένο τίτλο είναι μία απο τα ίδια με το πρώτο μέρος του Starcraft II : καλό αλλά χάνει πολύ μετά την ολοκλήρωση της single player campaign λόγω του περιορισμού των διαθέσιμων μονάδων στο multiplayer. Είναι κρίμα να μην μπορείς να χρησιμοποιήσεις σε αυτό όλες τις μονάδες του παιχνιδιού λόγω balancing. Βέβαια, όπως περίμενα απο την αρχή, με το νέο αυτό επεισόδιο η κατάσταση βελτιώθηκε (με την προσθήκη κάποιων μονάδων) και με το τρίτο και τελευταίο περιμένω να βελτιωθεί ακόμα περισσότερο αλλά πρέπει να περιμένεις πέντε χρόνια για να παίξεις ένα σωστό multiplayer (ή έστω Skirmish); Το θεωρώ απαράδεκτο. Όπως απαράδεκτό είναι και το γεγονός οτι οι φαν των Zerg έπρεπε να περιμένουν δύο παραπάνω χρόνια ενώ των Protoss έχουν άλλα δύο μπροστά τους. Γιατί να μην μπορείς να πάρεις μαζί σου όλες τις μονάδες απο την single player campaign και να συνεχίσεις να τις έχεις διαθέσιμες;

Δεν θα μείνει ούτε κολόνα!
Παρόλα αυτά είναι ένα ωραίο παιχνίδι το οποίο θα σας κρατήσει για κάποιο διάστημα μπροστά στις οθόνες σας. Δεν είναι δύσκολο στο κανονικό επίπεδο δυσκολίας και όσοι το πάρετε μόνο για την campaign ίσως απογοητευτείτε απο τη διάρκεια (παρά τις 27 αποστολές). Το multiplayer σίγουρα του δίνει μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο αλλά αυτό ισχύει μόνο για όσους είναι διατεθειμένοι να ασχοληθούν με αυτό.

Το έτρεξα με όλα τα γραφικά στο φουλ χωρίς κανένα απολύτως πρόβλημα σε :


CPU : AMD Phenom FX8120
Motherboard : Gigabyte GA990FXA - UD3
RAM : 8 GB DDR3 1600 Corsair Vengeance
GPU : Gigabyte Radeon 7850 2GB OC
OS : Windows 8 Pro 64bit

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου