Witcher III

Πέμπτη, 30 Μαΐου 2013

Metro Last Light - Review

 

Ένα πιθανό πυρηνικό ολοκαύτωμα έχει απασχολήσει κατά καιρούς τόσο την κινηματογραφική βιομηχανία όσο και αυτήν των βιντεοπαιχνιδιών. Τα σενάρια για τις ταινίες και τα παιχνίδια προέρχονται πολλές φορές απο τον χώρο της λογοτεχνίας με το αποτέλεσμα να μην είναι πάντοτε το αναμενόμενο. Στην περίπτωση του Metro 2033 αλλά και του νέου επεισοδίου του, Metro Last Light, ο κόσμος όπου διαδραματίζονται είναι παρμένος απο το αντίστοιχο βιβλίο Metro 2033 του Dmitry Glukhovsky. Το αποτέλεσμα είναι στην χειρότερη περίπτωση εξαιρετικό...

Η υπόθεση του νέου επεισοδίου αποτελεί συνέχεια του πρώτου μέρους και τοποθετείται χρονικά έναν μόλις χρόνο μετά το τέλος του. Ο Artyom, ο ήρωας του οποίου τον ρόλο αναλαμβάνουμε, ταλαιπωρείται απο άσχημους εφιάλτες οι οποίοι έχουν να κάνουν με τα όσα έπραξε για την καταστροφή των Dark Ones. Αναλαμβάνοντας την πρώτη του αποστολή, ως Ranger πλέον, θα έχει μία ευκαιρία να εξιλεωθεί για όλα όσα έκανε. Όπως θα δείτε, παίζοντάς το, αυτό δεν θα είναι τόσο εύκολο.

Το Metro 2033 ήταν, και είναι ακόμα, ένα παιχνίδι πολύ απαιτητικό όσον αφορά την υπολογιστική δύναμη που θέλει για να "τρέξει" ικανοποιητικά. Ακόμα και πολλές σύγχρονες κάρτες γραφικών δυσκολεύονται να αντεπεξέλθουν. Το Last Light, δυστυχώς, είναι μία απο τα ίδια. Ναι μεν είναι πολύ όμορφο οπτικά, με πολλά εφέ και λεπτομέρειες αλλά μπορεί να "γονατίσει" και τα πιό δυνατά μηχανήματα. Έχω έναν μέτριο προς καλό υπολογιστή και εκνευρίζομαι όταν πρέπει να ρίξω πολύ τα επίπεδα των λεπτομερειών για να μπορώ να παίζω άνετα ένα παιχνίδι. Τα καλά νέα είναι οτι και με μέτριες ρυθμίσεις το Last Light είναι πολύ όμορφο καθώς η 4D Engine κάνει πολύ καλά τη δουλειά της. Οι χώροι είναι ωραία σχεδιασμένοι με λεπτομέρεια και αρκετή αληθοφάνεια, οι φωτισμοί είναι εξαιρετικοί και οι διάφορες υφές των αντικειμένων πολύ καλές. Οι χαρακτήρες, είτε άνθρωποι είτε τέρατα, είναι σχεδιασμένοι με μεγάλη λεπτομέρεια ενώ το όλο σύνολο μας περνά άψογα την ατμόσφαιρα της καταστροφής, της εγκατάλειψης, του θανάτου, της παρακμής και της απόγνωσης. Τον τρόμο.

Ο τίτλος παραμένει στα ίδια και υψηλότερα ίσως επίπεδα στο ηχητικό του κομμάτι. Η μουσική είναι καλή, οι ομιλίες καταπληκτικές (οι χαρακτηριστικές προφορές των Ρώσων και των ναζί είναι όλα τα λεφτά - διατίθενται, φυσικά, υπότιτλοι) ενώ τα διάφορα ηχητικά εφέ και οι περιβάλλοντες ήχοι συμπληρώνουν την ατμόσφαιρα. Ειδικά όταν είμαστε μόνοι μέσα στα σκοτεινά τούνελ. Τα σκοτεινά μέρη δεν είναι ποτέ ασφαλή και ακόμα και αν ξέρεις οτι υπάρχουν γύρω σου ανθρώπινοι αντίπαλοι η αίσθηση της ανησυχίας είναι πολύ έντονη. Σε αυτά τα μέρη οι ήχοι αποκτούν άλλα μεγέθη και γίνονται η κύρια πηγή πληροφοριών για το περιβάλλον μας. Με λίγα λόγια, εντείνουν την αγωνία.

Ο χειρισμός είναι πολύ καλός και δεν έχει ιδιαίτερες αλλαγές σε σχέση με το πρώτο Metro. Η φιλοσοφία στην προκειμένη περίπτωση είναι "ομάδα που κερδίζει δεν την αλλάζεις" οπότε... Πάντως θα ήθελα κάτι πιό πρακτικό όσον αφορά τον χάρτη του οποίου η εμφάνιση δεν με ενθουσίασε. Προβλήματα δεν εντόπισα και γενικά δεν υπάρχουν ελλείψεις σε σχέση με άλλα αντίστοιχα παιχνίδια.

Ένα πολύ προβληματικό σημείο στο παιχνίδι είναι η τεχνητή (α)νοημοσύνη των ανθρώπινων αντιπάλων. Ναι μεν καλύπτονται για να σε αντιμετωπίσουν αλλά δεν έχουν κάποια στρατηγική στις μάχες και απλά πηγαινοέρχονται ή μπαινοβγαίνουν πίσω απο αντικείμενα με αποτέλεσμα να δίνουν πάρα πολλές ευκαιρίες για να τους χτυπήσεις. Άλλες φορές πάλι δεν καλύπτονται καν και έρχονται απλά με αργό βηματισμό (προσεκτικά) προς το μέρος μας. Αν, δηλαδή, πυροβολήσεις κάποιον και κρυφτείς πίσω απο μια γωνία τότε μπορείς με άνεση να τους βγάλεις όλους απο τη μέση έναν - έναν. Τα τέρατα επειδή συνήθως επιτίθενται απο κοντά δεν δίνουν την αίσθηση των κακοσυντονισμένων αντιπάλων οπότε εκεί τα πράγματα είναι καλύτερα. Το θετικό με τα παραπάνω είναι οτι οι μάχες δεν γίνονται εκνευριστικές λόγω δυσκολίας αλλά δεν αποτελούν και τεράστια πρόκληση.

Η κάρτα μου είναι μία Radeon HD7850 OC της Gigabyte και παρατήρησα αρκετά προβλήματα στις απεικονίσεις των φωτισμών, των σκιάσεων και κάποιων εφέ (του παγωμένου αέρα πιό συγκεκριμένα). Πιθανότατα θα διορθωθούν ή με κάποιο patch για το παιχνίδι ή με κάποια νέα έκδοση drivers απο την AMD.

Το έτρεξα με τις παρακάτω ρυθμίσεις :

Ανάλυση : 1920x1080
Quality : High
SSAA : Off
Texture Filtering : AF4x
Motion Blur : Normal
Tesslation : Off
Vsync : On
Advanced Physx : Off

Είχα σταθερά πάνω απο 40 frames με το μηχάνημά μου να έχει την παρακάτω σύνθεση :

CPU : AMD Phenom FX8120
Motherboard : Gigabyte GA990FXA - UD3
RAM : 8 GB DDR3 1600 Corsair Vengeance
GPU : Gigabyte Radeon 7850 2GB OC
OS : Windows 8 Pro 64bit

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου